środa, 8 maja 2013

Studnia


"Pamiętaj, że w drodze do gwiazd najbliższe są w studni" - Co to znaczy? Zapytał się mnie kiedyś mój kolega. To było w technikum. Ze dwadzieścia lat temu. Nie wiedziałem. Wtedy mi to wytłumaczył - "Wiesz, ludzie szukają idei i ideałów gdzieś daleko. W gazetach, wśród znanych ludzi (dziś byśmy powiedzieli celebrytów). Szukają wartości często nieosiągalnych, takich jak; bogactwo, władza czy sława. A najważniejsze wartości są blisko nas. Takie jak przyjaźń, uczynność, pomoc starszym, radość z dnia powszedniego. Najważniejsi ludzie a w tym największe autorytety też są tuż obok. To mama, tata, dziadek, babcia, nauczyciel, znajomy". Nie wiem czy to jakieś przysłowie czy powiedzenie. Pewnie sam tego nie wymyślił. Ale pamiętam tą rozmowę z przed lat jak dziś. Towarzyszyła mi ona przez całe moje życie :)

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ja kiedyś słyszałam, że "Prawda leży na dnie studni", może tej z Twojego zdjęcia? Ciekawa fotka, skłaniająca do refleksji :)

ml pisze...

W googlach znalzłem jeszcze takie fajne ze studnią (żydowskie) "Nie pluj do studni - może jeszcze będziesz musiał pić z niej wodę" :)

Anonimowy pisze...

Jakby promień słońca dotykał studni...
może wskazuje, gdzie leży prawda? albo szuka gwiazd :)

bardzo urzekające :)

www.adambencal.com pisze...

Przyjemnie się ogląda