poniedziałek, 4 listopada 2013

Bo Ziemia jest płaska

Kurcze tu była historyjka o okrągłej Ziemi ale całkowicie mi się pokićkało i lepiej ją skasuję bo poplątałem wszystko :) Lepiej niech zostanie tylko zdjęcie :)
Oto historyjka, niestety dobrze jej nie pamiętam bo z wujkiem widziałem się kilka lat temu. Ale już tłumaczę. Mam takiego fajnego wujka. Brata mojego taty (jednego z dziewięciu braci plus dwie siostry). Ten mój wujek to pułkownik lotnictwa wojskowego. Jak jeszcze pracował w armii to był szefem wyszkolenia w jednostce lotniczej w Krakowie. Ten mój wujek to w ogóle taki kawalarz, że ja nikogo takiego nie znam. To co on opowiadał to można by książkę napisać. W latach chyba 50-tych do jednostki przyszedł taki mało rozgarnięty żołnierz. No i ten żołnierz był przekonany, że Ziemia jest płaska. Jak to wujek usłyszał to wziął go na jakiś zajęciach i tak mu tłumaczył, że Ziemia jest okrągła: "Słuchajcie szeregowy dlaczego sądzicie, że Ziemia jest płaska?", "Bo panie poruczniku jo nie widza coby była okrągła", "Bronek (tak go nazwijmy) popatrz. Masz buty?" "No mam" "A czubki tych butów dotykają ziemi czy się lekko unoszą?" "No lekko się unoszą" "No i widzicie szeregowy, to dlatego się unoszą bo Ziemia jest okrągła, tylko to zaokrąglenie jest takie duże, że wy tego nie widzicie, ale po butach widać, że się zakrzywia bo jakby była płaska to i czubki butów by płasko leżały na ziemi". Podobno szeregowy Bronek w ten sposób został przekonany, że Ziemia jest okrągła :) I jeszcze słówko gdzie zrobiłem to zdjęcie. Jest to zbiornik Jeziorsko niedaleko miejscowości Warta :)

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Chcę takie zdjęcie na papierze - cudne! :) A co do historyjki o okrągłej Ziemi, wstaw ją z powrotem - nie wiem jak inni, ale ja chętnie ją przeczytam :)

Anonimowy pisze...

I ja też! Historyjkę poproszę!

Ależ ujęcie niezwykłe :)

Anonimowy pisze...

I tego mi właśnie brakowało - dzięki za historyjkę - fajna :)

ml pisze...

(: Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

Znakomita :)))
A ciekawe co by na to powiedziało Radio Erewań? ;)

ml pisze...

Oj tak, mój wujek mógłby pracować na etacie w Radiu Erewań :) Cięta, celna i żartobliwa odpowiedź to u niego norma :)