czwartek, 29 grudnia 2011

Stary sad

Z pewnością znacie takie niewielkie stare sady na naszych wsiach. Jest tam od kilku do kilkunastu starych najczęściej jabłoni lub gruszek. Dla mnie te przydomowe sady to specyfika właśnie naszych wsi. Myślę, że są one już przeżytkiem i za parę chwil już ich nie będzie. Te stare drzewa zostaną wycięte pewnie pod nowe domy. Owoców i tak dostarczają już kombinaty składające się z tysięcy drzewek. Ale gdzie tym nowym jabłkom do smaku Renety, Antonówki czy choćby najwcześniejszych jabłek czyli Papierówek. Tylko powstaje pytanie. Jak sfotografować taki sad aby było ciekawie? Poniżej zdjęcie, które uważam za nieudane, z nietrafioną ostrością. Ale lubię je gdyż jest dla mnie wykrzyknikiem. A mianowicie mówi mi "Nie masz tłumaczenia - zdjęcie starego sadu MUSI być bardzo dobre!!! I bez wymówek mi tu" Dlatego trzeba się postarać. Może trzeba poczekać na mgłę, może na pełnię księżyca, może na deszcz, może trzeba poszukać dziecięcego rowerka albo ławeczki w sadzie - zdjęcie można i należy zrobić świetne a przynajmniej starać się takie zrobić. Jeszcze tylko dodam, że ostatnio mi wychodzi wywoływanie filmów, tak, że nie ma żadnej skazy. Nawet trochę dumny jestem z tego :)

2 komentarze:

Made by Wera pisze...

CUDOWNE!!!!!!

Anonimowy pisze...

Noooo, mam gdzieś podobne, tyle że bardziej mgliste. W ogóle to ja mgły lubię :D